KecIL||cUtE||SenGaL

huwawawa,, kembali hapdet zone aku yang dah bersawang mawang ni,,, hurm,,, lately sedikit kesebukkan,,, ade kerja yang perlu dibereskan dan memerlukan perhatian yg sewajarnye,, huhuhu adat la kan orang bekerja so citer tertangguh pertama aku ade lah pasal aktiviti shopping aku yang melampau jugak la kekadang tuh,,,sebenarnye aku tak suke bab2 shopping nih,,, tp nak dijadikan citernye aku berjaya mengores dan menang tuk sekian kalinye untuk due hari berturut2 di JUSCO Mid Valley bersempena dengan JCARD day yg pertama bagi tahun ini,,, kire pembukaan la,,, dan diadakan selama due hari,,, gile pe?? aku pon sangat excited gle lah nak g kan,,, siap nak apply cuti bagai la,,, tp disebabkan ade keje urgent,,, niat suci murni itu terpakse la dibatalkan,, huhu,,, tapi aku masih blom berputus asa dan memulakan langkah kepersada tuh pas abih opis hour,,, tepat kul 5.30 ptg aku pon chalo betti dah,,, tanpa perlu tunggu lama lagi,,, hehe turun kat bangsar then naik bas menuju midvalley,,, amat lancar perjalanan aku hari itu,,, hati dah bunge2 lalang jugak la sebab memang tengah gatal tangan nak membuat pelaburan yang menguntungkan itu,,, hehe tapi tibe kat JJ aku tengok,,, pesal tak ramai org nih,,, sedikit keliru,,, ku jadi keliru,,, ooo,,, aku buat tafsiran sendiri,,, maybe siang td dah ramai org kotnye,, hehe positip thinking le kononnye,,, tapi lagi aku jalan,,, round2,,, aku rase lagi down,,, pesal betol2 tak beh Jcard nih,,, aku tensen,,, takde mood!!Mood shopping tdk dapat berkembang ngan jaya bg menjurus aku tuk shopping dan sauk jek ape yg aku berkenan,,, sume aku tengok bosan aja,,, macam hari biasenye sale lah,,,hurm,,, aku hampe,,, tapi kan dalam pada hampe2 tuh,, ade jugak la hasilnye,,, hari pertama tuh aku dapat la 3 keping voucher,,, alhamdullillah,,, tuh aku dapat kontol perbelanjaan la maknenye,,, aku kagum ngan diri sendiri,,, rakan shopping tersohor aku pon terkagum n sikit tak percaye,,,, kenape sikit sangat dan die memberikan aku dorongan lagi untuk berbelanja esok harinye dan cube aim untuk dapat 5voucher plaks... berusaha!! Jadi shopping hari pertama aku dapat mende2 nih..
- 4 helai baju kerja
- 1 backpack tuk laptop aku
- 1 set comforter ( ni sebab nak kasi seronok dapat blanje banyak..haha)
untuk hari kedua plaks,,, aku mcm malas nak gi sbnrnye,,, sebab aku dah frust smlm tak dapat cr barang yg aku nak kan,,, walaupon...aku pon balik umah dulu n disebabkan petang tuh ujan yg turun memang lebat,,, takde de bagai mutiara kan,,, aku siap2 sume ala2 pas magrib aku mulakan perjalanan seni ke mid valley,,, wooo,,, lama aku tunggu bas sebenarnye,,, kemudian ade satu minah nih dok g tahan teksi,, aku ngan muke slamba berkata,, 'nak g mid ke,,, tumpang sekali bleh??' ye la kan,,, org kan kate,,, malu bertanye sesat jalan,,, jadi aku taknak le sesat,,,, hehe tapi sampai sekerat jalan,,, wooooo,,, fenomena biase jcard ,,, ape lagi klu bukan jam,,, wahh nih la yang kiter cr,,, sebab smlm memang takde makne de jam bagai,,, siap pakcik teksi tuh kate 'ni sebab jcard la nih' .. aku senyum simpul aja,,, pakcik teksi tuh ngan penuh dedikasi cr la laluan alternatif laen... yek le sangat alternatif,,, tah mana die pusing aku pon tak tau,,, nak aja aku turun tengah jalan tuh,,, sib baek aku nih bersabar,,, sebab ade insan laen gak lam teksi tuh,,, klu aku je,,, dah lama dah,,, sampai2 kene charge 5 hengget lebih,,, tapi ngan muke tak brape salah pakcik itu berkata,,, 'Nam hengget la,, penat kaki nih ha,,, ' katanye la kan,,, aku pon takpe la,,, buat sedekah amal jariah sikit,,, hehe takpe2 saye ikhlas nih,,, hehe kaki dah tak saba nak masuk dalam mid,,, wooooo,,, sangat terkejut ngan keramaian org,,, memang perkara biase kan,,, baru la terdorong nak shopping,, ahaks,,, aku jalan2 n pusing2 kat ladies department tuh,, mencr seluar kerja,,, pusing dan pusing dan pusing,,, sekali aku tgk la baju goggle yg aku beli smlm,,, aik hari nih plaks 80% less,,,, sentap kejap,,, tipu tau,,, semalam 70% jek,,, aku pon tanpe lepaskan peluang sauk la 3 pasang lagi,,, hahahha memang la,,, terusan perjalanan,,, last2 aku sauk la suar 2 pasang,,, n 2 psg tshirt polo lg,,, ahahahaa,,, gitu lah,,, dan seperti biase,,, aku gores dan menang lagi,,, ooo,,, sikit jek jumlahnye,,, jd untuk melengkapkan dapat 2 voucher aku naik tingkat 2,,, pembelian kali ini adelah set cadar (yg kononnye nak kasi hadiah kahwin,, tp aku terguna tuk diri sendiri plaks,,) n bantal... tuh aja yang aku beli tuk hari itu,,, jadi dapat la due voucher plaks,,, so saye berpuas hati sangat la ngan hasil perbelanjaan saye itu,,, hehe no more shopping for this month,,, dan dan aja kan,,, just wait n see,,, hehe so dipertontonkan hasil pembelian itu ye,,

set cadar2 saye,,, mama mesti ske sebab die kaler ijau,,,hahahaha

hoho... sebahagian baju keje saye,,, yg laen dah pakai,, ahaks,,,

2 CakaP2:

  1. habis stok google ko kebas ekk...
    waduh2 kaya banget....

  2. Anonymous says:

    hahahaha,,, mana ade,,, aku pon dapat cebisan terakhir tau,,, huhu