KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. ye ape kah penceritaan kita kali nih??merujuk kepada tajuknya.. dah tau kan.. hehe kenapa nak tulis tajuk nih?? oh sebab rase macam terpanggil plaks nak buat post begini.. as saya dok chit chat ngan adik saya dan terkeluar lah topik ini..

Bagi korang la.. adakah penting jika blog korang nih ade pengikut?? perlu kah?? tuh korang nye pendapat dah boleh la dishare nanti ye.. tapi bagi saya la kan.. depends pada tujuan asal wujudnya sesuatu blog itu.. jika blog yang anda cipta itu memiliki satu kekuatan dan memberikan manfaat buat org ramai.. of course la iya sangat2 lah akan memiliki jumlah pengikut yang ramai.. kan..kan?? tapi klu setakat macam blog nakdararindu nih.. eh macam tau blog saper?? dush.. lempang bagi sedar diri.. tak banyak pon pengajaran tuk diberikan buat pembacanye.. haha saper yang bace tuh?? sian korang kan.. kah kah,.. n saper follower i.. oh saya ade 7 follower... tak banyak pon.. time kasih kerana menyokong saya... oh LIHATLAH DUNIA!!! bajet menang anugerah ke?? Lempang sekali lagi.. hambik...

Keduanya.. jika setakat anda ade blog.. tapi setakat hapdet sekali due.. dan blog hampir bersawang2 dan ade la mulut-mulut kurang best melaserkan anda.. baru nak hapdet... apekah??pastu terase nak bising2 sebuk nak ade follower?? motif begini.. saya kurang paham.. adakah anda bajet blog anda itu best sangat sedangkan hapdet nan ado.. jadi takde makne..

Ketiga... tidak semestinya tiada follower bermakna blog anda tidak ada pembacanya.. jangan berasa kecewa kerana itu.. fikirkan yang positif..mungkin juga terdapat silent reader yang prefer dirinya tidak dikenali..daripada dikenali dengan hanya menjadi follower terhadap sesebuah blog.. oh contohnya.. saya suka membaca satu blog.. tetapi tidak tergediks2 untuk menjadi follower blog itu.. cukup lah saya ade linkkan blog itu ke blog saya.. dan akan cepat2 klik bile refresh ade hapdet di blog berkenaan.. oh nampak sangat aku obses ngan blog tersebut sebab asyik refresh tuk tau saper dah ada hapdet.. gileks..

Keempat.. keaslian tulisan anda mungkin akan menarik pembaca untuk berkunjung ke blog anda.. mungkin juga akan menarik mereka menjadi follower anda.. lihat cara penulisan anda.. bagaimana penyampaian ayat dilakukan.. terpulang pada pendekatan sendiri.. cara penulisan yang menarik dan olahan ayat yang senang mungkin menjadikan diri pembaca terus lekat diblog anda.. jika sehari tidak membace blog anda.. mereka rase tak best.. kadangkala segala tulisan yang ditulis itu.. sama ada sedih.. gembira ... akan dirasai oleh pembaca tegar anda.. lihat betapa impactnya penulisan anda itu.. dan blog sebegini memang wajar ada pengikutnya.. benarkan??

Erm.. nampaknya otak saya gagal mencari point-point seterusnya.. hanya yang ini terkeluar dari kotaknya.. hehe jika anda punya komen berkaitan post ini.. jangan segan-segan kasi komen untuk dikongsikan bersama.. thanks in advance..

P/S: Jadikan blog anda seasli diri anda... tidak perlu plagiat blog org untuk merasakan diri anda sehebat orang laen.. haha bukan belog aku la kan yang diplagiat... tuh org lain.. hehe..

2 CakaP2:

  1. Unknown says:

    haha.. saya suka baca blog orang sampaikan blog sendiri blom ade entry lagi.. hahaha.. pemalas sungguh saye nih..

  2. ndr says:

    ooo...cepat2 tulis.. hehe nanti saya bacakan.. hehe