KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. ye kembali bercerita disini.. kali ini nak story pasal gadget baru saya.. alalala terasa lama plaks tak share cerita pembeli belahan saya.. hahaha.. maap ye.. ini bukan niat nak show off tapi sebab saya rase gumbira kerana berjaya juga mendapatkan ape yang saya aim nih.. hish lama nih menabung nak beli.. abih kasi pecah duit tabung ayam saya tau.. eh bukan tabung ayam.. tabung gajah yang dapat kat funfair tuh.. hahahaha..

Oh camne leh terbeli barang nih... nih semua masa kawan seopis saya.. A namanya.. dok beritau ade kawan die nak tolak barang baek punye.. harga dia murah la dr nak beli kat kedai.. dah semestinya lah kan.. lau tak ade ke mau saya beli?? tapi disebabkan saya tak arif hal2 berkaitan.. saya dapatkan rundingan secara percuma dr seorang kawan yang memang suke la bab-bab nih.. so sms tanya macam-macam dia kata ok.. so saya dah tekad nak beli.. tapi still suh A nego lagi and tanya ape aksesori tambahan jika saya membeli barang tersebut.. oh full package la saya dapat.. hehe.. gumbira.. tapi A mematahkan semangat.. dia kate lau die tak amik la sebab die kate kotak die dah buruk.. huk.. berkecai harapan saya... hancur hatiku... berderai... tapi sebab saya dah tanya spesifikasi die, dan ternyata ori.. saye set and the gooo... dan berjaya mengurangkan lagi harga kepada yang saya memang on lah.. hurm.. abih duit downpayment untuk si C plaks.. nampaknya perlu menabung kembali... huhu

Eh..eh.. sebenarnya apa yang saya beli nih.. macam dah ramai aja tau kan saya beli ape kan?? k lah saya display lah si dia dibawah ini...


Tak buruk pon kan kotak die.. ok jek.. A sengaja provoke saya sebenarnya..

Mempersembahkan.. DLSR baru saya.. Nikon D5000 saya..

Dan saya sangat berbunga-bunga la kerana akhirnya berjaya memiliki DLSR nih.. iye akhirnya.. ini saya yang punya.. bahahahaha.. (gelaks berlagak)...

Oh yang lama itu telah ditolak kepada adik saya.. Maaf ye Peng.. dan ada org chop dulu.. hehe..

P/S : Saper suke rela berbesar hati nak jadi model.. sila bitau saya supaya saye leh fotoshut mereka.. agagagaga.. :)

11 CakaP2:

  1. KeMatZ says:

    perhh lepas ni mesti ko semakin hebat menembak... huhuhhuu....

    tak sabar nak posse depan lensa ko...

  2. ndr says:

    kematz.. :P.. aku charged ko harga kawan2 jek.. berani??

  3. huhuhu xsempat nak mengechop dulu..
    weh kenapa dia jual kamera nih?
    mmmm berapa hang beli nih...price xstate pun ekkk..sure ribu riban gak nih...

  4. ndr says:

    peng.. laen kali eh.. jika aku ade bende laen nak jual..agagaga.. die jual sebab die nak jual la... dah ade yang baru kot.. harge.. biarlah rahsia.. gigigigi

  5. perghh makcik kayooo!! saye saye! sambil mengangkat tangan tanda mahu menjadik sukarelawan model kepada inchek! nanti birthday aariz tolong amikkan secare free boleh kah? kuang kuang kuang..
    waa lepas ni inchek bleh laa buat bisness ye?

  6. ndr says:

    pn semut.. hahahah saya nak jadikan aariz model lah.. kiki mak die tak nak.. haha buleh gituh??ok jek saye nak mantapkan skill mengambil gamba saya nih.. hehe

  7. Unknown says:

    since dah beli, dah kasi duit,
    tak yah komen aar harga okeh ke tak..

    well, tahniah aar..
    lepas ni cari lens ngan flash yek..
    =)

  8. Anonymous says:

    Kak nanti jumpakab aariz ngan maryam kita shoot baby ramai2,ajak yg lain2 juge,kita wat kat putrajaya...byr la awak rm10 srg.hahahahaha...yg benar-adik

  9. ndr says:

    riz.. tuh la.. after this kene cari lah lens ngan flash.. hehe..
    dah beli..harge tolak tepi..
    adik.. nih komen gune bb la nih.. anonymous plaks.. yek nanti la set ngan mama aariz tuh.. die tuh keje shift pastu time org cuti.. die keje.. yeaaa.. aparah.. hakhak.. pn semut jangan marah ha..

  10. tak marah..yey saye sangat sukee idea adik kamu itu! bezz bezz!! mo amik gambar! sukenyeeeee saye[mak budak yg eksaited haha]

  11. ndr says:

    pn semut.. hahaha.. nanti kita arrange kan ye.. hish awak la.. org cuti awak keje.. camne??