KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. oh angka apekah itu.. hurm 182.10 + 104.30 + 291.00 = 577.40... ye itu lah jumlah wang syiling 5 sen, 10 sen, 20 sen dan 50 sen saya yang dikumpul didalam bekas dan tabung yang ade dirumah.. jika ade kecurian.. memang kaye seorg pencuri itu.. choiii... minta selisih..jadi disebabkan dah takde ruang nak letak syiling lagi... dalam kemengantukkan saya terkial2 mengasing syiling berkenaan mengikut nilai..lama la jugak.. abis mengira.. senyum.. sebab banyak la juga.. saya tak kira pon jumlahnya.. cuma buat pengasingan sebab nanti kat kaunter.. derang akan kirakan.. saya dah usha siap2 nih.. hehe

Dengan hati bebunge-bunge seronok nak masukkan duit.. dengan gigih nak bawak sekali gus.. sekali hambik.. serius berat tak terangkat.. ade putus beg laptop saya karang.. bagi mengelak kemungkinan itu.. bawa sikit-sikit aja... satu persatu.. dan semalam.. dah selamat saya masukkan semua syiling tuh kedalam akaun tabung haji saya.. ni kompem saya takkan korek.. haha klu anta beg laen.. pasti la saya gune.. penat jek tabungkan.. hehe

Dalam seronok tgk counter lady tuh kira syiling sampai habis.. pastu die pulang syiling yang dia kater palsu... syiling 50 sen.. ade la lam 7 keping.. haish sentap saya.. duit 50 sen pon nak palsukan ke?? ini org pon ade.. hish tapi syiling tuh memang ringgan jek.. ala-ala token... tapi ape nak buat ngan syiling palsu tuh... smlm percubaan nak bayar parking kat klcc.. gagal juge.. sebab mesin tuh pon pandai plaks.. haish nampaknye kene banje kat kedai ke pasar malam la camni.. errr.. berdosa tak berbuat begitu??


Saya pertontonkan collection saya selama berapa tahun tah.. tak sure.. hehe..

6 CakaP2:

  1. @mn4ever98@ says:

    tetiba teringat tabung anak2..harus jugak dibawa ke bank..he3

  2. Unknown says:

    ari tu kasi masuk duit 1 sen puan nurul aini ke dalam asb..
    dapat aar rm5.72..

    hi hi hi..

  3. KeMatZ says:

    lorrr... dia kirakan...
    so sad... bukan masuk kat dalam machine ke...

    kesian kat lady tu...

    ehhh banyak gak... aku pun duk risau kalau tukar duit 50sen aku tu... sebab takut ada yang palsu choii sangat....

  4. Nuha..ya patut berbuat begitu..
    Riz..bagus2..tabung lagi ye..
    Kematz..die kire pakai mesin la..
    sbb tuh tau duit tuh palsu..tahnye
    ko banyak duit 50 sila la bwk g msk lam bank..
    kiki

  5. dulu saya bawak 50sen kat ASB bawah tuh bleh keh derang sengeh2 cam nak sindir je? dah tuh bukan aritu gak acc kita die update..kene tunggu brape ari tah baru acc updated!..huu bagus lah bawak pi tabung aji..saya ada setong lagik 50sen nak bank in ni..huu alamatnye aariz laa yg dapat untung lepas ni..

  6. Unknown says:

    patut ke belanja 50 sen palsu tu ke pasar malam?ermm.. mungkin patut.. kalu kesian kat peniaga kat pasar malam tu tak patut la.. tapi tak rugi mana pon setakat awak punya 50 sen tu tujuh keping.. awak p belanja kat mekdi ke.. kfc ke.. hehe..diorg ni sah2 kaya.. hehe..