KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. mari hari nih nak citer pasal bentuk2 soklan yang saya rase macam nak lempang aja orang yang bertanye tuh.. oh bukan semua org saya nak lempang.. nih orang yang tak reti-reti nak cipta soklan berbentuk laen dari jenis soklan yang dia asyik tanye sama dan sama dan sama.. please la saya dah benci nak jawap soklan subjektif yang sama tuh.. bosan hokeys..dah la tak membina minda langsung soklannya.. ishishish

Salah satu bentuk soklan... nih memang sorang nih jek yang suke tanye.. "Eh bila nak kuar keta nih?" wah..hebat sangat ke soklan tuh..maklum la dia aja yang ade kete so die budget hebat sangat la.. ala setakat ade kete tapi kau still terhegeh naek motor g keje pastu balik kampung still naek bas or keretapi... ape barang ade kete still nak naek bas.. alasan die boleh rileks sebab tuh naek pengangkutan awam.. ape kes.. kete buat tukun tiruan eh?? lagi kecoh tanye bila saya nak beli kete.. pastu setakat kete pn wifey yang guna dan tak percaya nak kasi kau guna sangat pon.. nak kecoh hebatnya kau ade kete.. please la tak yah okeys..

Lagi soklan yang bakal membuatkan aku rase nak cepuk orang yang bertanya.. if datang dari orang yang sama la.. "Eh nih bila nak kawen nih?? Takkan takde lagi kot??" Hello adakah ketidak kawinan saya sekarang akan mendatangkan kesusahan kepada anda?? dan adakah anda orang yang bertanggungjawab terhadap kehidupan peribadi saya?? Sila mind your own personal life boleh?? Ini selagi ade nampak batang idung saya.. tak de soklan laen agaknya.. tuh aja lah.. sheesh.. tak best soklan awak tuh.. tak cukup membunuh untuk saya dapat F9 tuk soklan camni.. Lagi bengang kalau soklan nih muncul dr mulut org yang baru dapat boyfren la.. tak pon yang baru jek lepas kawen.. ala.. bajet die dah laku la tuh.. pastu nak berlagak ngan saya kau dah ada boifren/hubby.. bleh blah...

Lagi soklan yang ade sesetengah org nih tak reti bahasa kot.. "Eh brape ye gaji u?".. hek eleh.. tau tak kat situ dah tulis P&C.. tidak kah anda memahami maksudnya.. Private & Confidential.. ahhh tak paham lagi kah.. bukan sume orang saya rahsia kan gaji saya.. ada yang tau berapa pendapatan bulanan saya.. itupon mereka yang berkaitan dengan saya.. yang anda yang tak terkait nih.. kenapa sibuk nak tau berapa banyak gaji saya.. ape fikir jika gaji saya banyak saya nak kasi anda pinjam kah?? tak pon jika ia kurang dari ape yang anda jangkakan.. anda akan rase ah.. nampaknya anda lagi hebat dari saya?? Tak kisah lah.. saper lebih.. saper kurang.. janji rezeki itu halal dan saya bersyukur dangan rezeki itu.. dan Allah telah menetapkan rezeki setiap hambanya.. kenapa nak cemburu dengan rezeki orang.. bersyukurlah untuk dia...

Ada lagi.. "Eh kau ni asyik shopping aja??Banyak betul duit?" nih lagi la... ada sesetengah orang yang jenis suka bersaing nak beli barang.. tak kira la ape benda sekalipon.. saya tak paham la.. kenapa wujud orang sebegini.. pantang nampak benda baru milik saya pasti tak senang duduk kehidupan dia ... pastu sibuk tanya harga, beli kat mana, butik ke hape....eee bosan la..Saya beli mengikut kemampuan saya.. bukan atas dasar nak bersaing atau menunjuk.. saya berkerja keras tuk dapat ape yang saya ada.. kenapa ada juga insan yang nak dengkikan ngan saya.. hish..hish.. saya bukan lah orang yang branded sangat pon.. hatta jika benda itu menarik dan murah dipasar malam sekalipon.. saya beli.. tuh pon nak dengkikan saya jugakah??

Apa lagi ye.. "Hari nih nak lunch mana??" hoho.. nih soklan lagi la hari-hari saya kene jawap..tapi soklan nih opismate saya lah selalu tanya.. hehe tapi saya tak bosan ngan soklan macam nih.. sebab nih takde la soklan yang nak menaikkan amarah saya.. yang selalu nak marah tuh.. dah ajak.. jom..jom.. tapi.. tak jom pon.. marah hokeys.. please be punctual.. agagagagagaga :P .. takde la.. saya bersyukur ade opismate yang tegar nak layan perangai saya yang kadang2 macam bebudak nih.. hehe... tq la korang.. he..

Okey la korang.. dah tau kan bentuk soklan subjektif yang saya tak suka.. jadi sila jangan tanya banyak kali.. sekali jek tanya dan ingat jawapan bocor saya tuh sampai bila-bila.. supaya anda tak jadi mangsa penerima lempangan saya.. hehehe.. ingat tau.. jangan tak ingat..

9 CakaP2:

  1. ooo ic... camtuh ko ko pikir kt org yg bg soklan cepu emas kt ko ekk..
    mmm lepas nih kena lebih berhati2...
    no comment lagi baik...

  2. erk..semkain garang lah cik masitah ni..tkt lak saye..saye terlebey dahulu meminta maaf sekirenyeh saya ada ajukan soklan cepu emas yg awak tak suke[tah saye tak ingat ler saya asa tanye ke tak]..takpe mintak maaf je aper salahnye kan?

  3. ndr says:

    Peng.. mung nih.. bukan aku tuju ke mung.. ade la org2 tertentu yang kasik aku soklan camtu berkali2.. pantang nampak muka aku.. tanye soklan yang sama.. semak aja..
    pn semut.. adakah tulisan ini nampak garang.. tidak2... maap jika garang.. hakhak

  4. Afif says:

    Ish kena tanya bila mak cik nak kawin sebab nanti efek kepada ekonomi dunia dan keamanan serantau!

  5. Afif..ngek la mung nih.. Eh ble nak tambah lagi satu anak?haha tetibe aku bertanya

  6. Unknown says:

    soalan tambahan:
    bila nak beli lens ngan flash??
    =)

  7. @mn4ever98@ says:

    tambah satu soklan lagi..bile kite nak ketemu?banyak soklan emas nk tanya,,hakhak

  8. Unknown says:

    kalu tanya soklan bile nak beli lens n flash termasuk tak?kena lempang tak?tak kut ekk.. hehe..

  9. ndr says:

    ria.. aku sedang cari harge terbaek.. jumpe leh ah rembat.. haha
    nuha.. hehe tak tau la bila.. memang lama betul tak jumpe.. nanti la weols ade plan for maxis gathering sebenarnye.. tunggu tau..
    ainz.. aaa tau takot.. kang terlempang awak saya dapat PJJ dr encik riz.. takot woooo.. hehe