KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. kusut.. kusut hati dan fikiran. tak tau nak describe perasaan sendiri.. patut rase camne ye?? tak boleh fokus dengan semua yang patut.. i need my own space.. untuk berfikir sedalamnya.. arghhh rase terbunuh..

Time kasih buat teman yang sentiasa ada buat diri ini.. yang memberi sokongan dan dorongan.. untuk aku terus tabah dan menerima dengan redha dan hati terbuka.. dan mendokan mereka baek2 aja dan akan pulih seperti sediakala..

Even aku tau semua nye akan memakan mase yang sangat lama untuk kembali normal.. dengan kecederaan di tulang belakang sebegitu.. tak mungkin hanya seminggu.. dua minggu.. kasihan terhadap mak.. teruntun hati melihat die terbaring lesu... tak boleh nak uruskan diri.. tapi masih mau bercerita tentang itu..kejadian itu.. tak boleh bayangkan jika aku berada disitu.. syukur ke hadrat ILAHI kerana aku masih berpeluang menatap wajah mak dan mencium tangan mak yang lebam2 impak dari kemalangan itu..

Sementara abah.. masih boleh berjenaka seketika sambil bercerita tentang kejadian itu juga.. kecederaan pada bahagian bahu.. dan memerlukan pembedahan..waktu melihat abah.. aku tau.. aku dah tewas dah.. dr awal aku kuatkan semangat dan keringkan hati.. jangan menangis.. jangan.. tapi bohong la klu aku tak nangis.. insan berjiwa sensitif macam aku.. oh great.. aku dah nangis sekarang..dah berjurai air mata aku nih..oh.. sponge bob gagal menggembirakan hati aku..

Ish..air mata aku lagi bertambah berjurai bila aku naik wad kanak2.. lagi nangis tgk shasha ngan fahiym pulak... camtu la.. bila dah start nangis begitu la..nangis.. dan nangis lagi.. tapi aku kontrol la.. mesti shasha kata dalam hati.. oh sungguh dramatik atehnye nih.. ish.. so drama queen.. oh itu tak penting.. tangisan aku itu sangat ikhlas ok.. huhu.. tapi aku sempat la melawak2 ngan shasha.. cube nak gembirakan hati die.. senyum la juge shasha dibuatnya. hakhak.. tetibe aku kalih kat fahym.. tetibe die senyum2 juga tp dalam tido.. aik cam baby maen ngan temuni plaks.. mcm org2 tua kate.. nih bukan baby dah ye.. baby ganyut dah.. umur 5 tahun.. 2 kali gak die senyum2 macam tuh.. pastu die sedar.. dan yang penting.. mulut masih tak senyap.. wahahaha..

Pastu waktu melawat tamat.. n mak guard tuh suh kami turun..(merujuk kepada aku, BIL and MIL pn roziah) sebab dah ramai pula.. maka turun la kami ke lobi mencr makan tengah hari sebab dr pagi belum menjamah makanan.. itu adalah aku.. tapi takde ape yang selera.. last2 makan laksa lemak aja.. hurm sedikit keliru kenapa ade telur dalam laksa lemak.. menjamah hidangan bersama my bro and SIL yang datang dr kuantan..

Settle aku gerak balik KL sebab si kecil Maryam juga belum discharged dr PPUM.. hurm.. begitu banyak dugaan diakhir tahun ini.. YA ALLAH.. berikan lah aku ketabahan dan kekuatan untuk menghadapi semua ini.. dan selamatkan dan sejahterakan lah mereka yang disayangi dan menyayangi diri hambamu yang kerdil ini.. Demi Allah.. sungguh besar dugaan ini.. berikanlah aku petunjuk agar mampu menghadapinya.. AMIN..

p/s.. Puan Nurul Aini.. saya dah pandai buat perenggan.. wahahaha.. tahniah untuk diri sendiri

2 CakaP2:

  1. Unknown says:

    banyak sungguh dugaan idup awak tahun ni.. semoga awak dibekalkan kesabaran dan ketenangan.. semoga semuanya kan baik2 aje ok.. pandai dah buat perenggan.. hehe.. :D

  2. ndr says:

    pn nurul aini.. saya akan berusaha menjadi lebih cekal.. insya Allah..