KecIL||cUtE||SenGaL

hallu,,,rasenye dah hampir sebulan aku perap citer nih,,,so today rase cam ada mood nak update pasal pemergian aku ke Terengganu tuh,,,actually tujuan utama adalah untuk menghadirkan diri ke jemputan majlis perkahwinan ex osmate aku,,,Puan Irma Azreen....ecececece dah puan sekarang,,,,so sebab die dah lama jemput dan dah bagitau siap2 tarikhnye,,jadi dengan rela hati memang akan datang lah,,,even cuti dah tak banyak kan,,disebabkan takde cuti itulah maka tak dapat tengok upacara angkat nikahnye,,,,aku bertolak dr kl naik bas aja,,sebab nak naik flight takut tak sempat sampai lcct plak,,tau lah kan,,opis ku yang jauh lagi bas yang sesuka hati kekadang cepat,,kekadang lambat tuh,,maka untuk keselamatan,,,naik bas lah,,aku beli bas sani ekspres,,,best le naik bas nih,,n nih kali pertama aku naik bas double decker,,,huhu gayat woooo...jadi perjalanan mengambil mase lebey kurang 7-8 jam kot,,duh sakit pinggang bleh tahan le kan,,,so dah janji ngan messy manager yang akan pickup aku kat terminal bas tuh,,,jadi setiap kali bas tuh stop memana,,,aku akan inform die,,kang die tertidur kang,,,takde org nak pickup kang,,,so sampai kuala terengganu lam lebih kurang kul 5 lebey...tunggu messy kejap,,,then gerak g umah die,,,sampai2 je terus menidurkan diri sebab subuh tuh tetibe aja ujan,,,,sempena menyambut kedatangan aku ke Kuala Terenganu kot,,hehe,,,
the next morning lam kul 10 kot gerak g kenduri umah Dr. Kamilah...aku tak tau nama penuh die,,,sebab aku kenal die pon melalui Messy,,,hehe,,,So lepak lama gaks le kat umah Dr nih,,,dari start die makeup sampai habis sanding,makan berdamai,,potong kek,,amik2 gamba...ect,,,ect,,,


Persandingan Dr. Kamilah dan pasangannya

Upacara memotong kek dan suap menyuap


upacara bergamba oleh kitorg plaks,,,hehe aku ngan pengantin,,n myself,,,

Selesai kenduri umah Dr. Kamilah...aku gerak g umah irma azreen plaks,,sampai2,,,disambut ngan karpet merah dan banner,,apelagi amik gamba la kan,,sebagai kenangan,,,

masuk dalam,,,bergamba ngan pengantin plaks,,,abih nak buat camne..memang dah tak ramai tetamu mase tuh..hehe,,,gamba sakan lah kan...

Selamat Pengantin Baru to Irma Azreen & Nasrul Hakim

We all with the bride

Pose dr Pn Irma


Aku & mereka


Tapi dalam bebanyak gamba,,,nih yang paling sweet,,hehe walaupon nampak lubang idung,,,peduliks lah,,,nih le yang terbaek selepas beberape percubaan berani tanpe mengenal erti gagal,,cheh,,ayat ape nih???

Aku ingat pas kenduri irma dah berangkat balik,,sekali ade satu lagi kenduri yang bakal dituju,,hehe kali ini aku serius tak tau nama die saper,,sebab aku maen ikut aja bebudak nih...so sebab dah kenyang sangat,,,jadi tak makan le kat umah kenduri tuh,,just amik pencuci mulut die aja,,buah rambutan,,,sempat gak le amik gamba mempelai ngan messy n kekawannye,,maap akak lupe nama kalian,,,hehe maap...
Maka selesai ketiga2 kenduri,,gerak antak kawan Messy balik,,,which is Dr juga,,,singgah umah die yang baru siap tuh,,wah,,besar tak henggat lah umah die,,sempat solat zuhur n tido2 kejap...then dijamu ngan kepok leko lah,,,yumyum,,sangat sedap sekali,,,tq ye awak,,,pastu baru gerak ke tempat yang memang nak dituju,,,pasar payang,,,tapi sebab dah nak kul 6 mase tuh,,banyak kedai dah nak tutup jadi tak memborong banyak,,,just asam yang aku memang aim nak beli,,,kepok keping,,,tuh aja kot,,,then balik umah rehat2 kejap....ok lah to be continue ngan part 2 esok ke,,,So mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Pengantin Baru dan semoga berkekalan ke anak cucu hendaknya,,,Amin,,,

0 CakaP2: