KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. yeah.. brape hari tak hapdet nih.. hehe semalam kene semak balik report yang dah siap tuh.. uat ade error.. sigh..sigh.. tapi alhamdullilah.. setelah mereng otak saya bekerja dengan produktif berjaya dapatkan output yang saya sure 100% betul.. dah check ngan data dr sistem.. yeaaahh.. mase berlewa-lewa sebentar di alam cyber.. heks... ok kembali kepada tujuan asal pos ini ye.. berkaitan kuiz gores dan menang.. hari ape entah ade terbaca pasal kes nih.. rupanya ramai eh org yang terpengaruh.. lagi-lagi kalau disogokkan kunonnya akan dapat pulangan ynag berganda-ganda adanya.. wow.. memang gelap mata.. betol tak?? tak kurang jugak ade syarikat yang buat gores dan menang misalnya dapat la kupon potongan harga misalnya 300.. 200 ke.. tapi harga barang yang nak ditebus ribu-riban.. apekah??yang ini saya memang tak berkenan.. sebab saya pernah kena la.. hehe mengaku ye.. supaya bagi pengajaran kat kawan-kawan..

Hari tuh.. saya menjalankan aktiviti weekend saya seperti biasa dan tentunya disatu-satunya tempat yang jarang la miss nak g setiap minggu.. tau kan jawapan die.. tettttt.. yeah betul.. mid valley la kan.. tujuan asal nak beli barang-barang umah aja.. well seperti biasa akan beli dic4 aja.. senang.. satu level ade sume.. tak yang naek2 eskeletor bagai.. hehe habis membeli.. ade la dua tiga org mamat-mamat kat luar tuh.. 'Kak hadiah percuma hari nih.. sun screen.. mari-mari..' Sebab mood aku ok tuk hari tuh.. aku pon sudi la kan nak diberikan hadiah percuma.. walhal sun screen aja.. bukan bende best pon.. dah la takde kete.. tah ape2.. tapi nak juga.. kata FOC tadi.. hehe sekali die siap suh jawab survey bagai.. pastu baru nak bagi hadiah.. ishish...

Apakah ni?? pastu mamat tuh siap buat demo la barangan elektrik die tuh.. ini menjurus kepada alatan didapur macam dapur,hoob,oven sume.. yang gune lektrik.. then die bagi la 2 bijik sun screen tuh.. ingat dah abih.. sekali dalam tuh.. ade kupon potongan harga tuh plaks.. pastu dia suh la saya koyak nak tgk bape rm saya dapat... katanya yang paling tinggi nilainya 300 jek.. sekali saya dapat bernilai 1K... wohooo.. banyak tuh.. 1K ok.. yang tak sedapnya.. boleh plaks mamat tuh dok meragui saya nih tipu.. buat lakonan konon-konon takde la plaks org yang dapat amaun camtu.. siap gelabah-gelabah dan terus tepon bos dia nak sahkan nilai tuh... ewah pandainya berlakon kan.. nak bagi saya nih rasa diriku amat berharga dan bertuah la kan... bajet saya tertipu.. nehiiii kabi nehii.. tak puas hati tanya lagi.. betul ke dapat dr dalam kotak tuh.. eleh.. nak provoke la tuh.. huh... pastu bos yang dia tepon tuh kata nilai camtu klu dapat kene tebus hari yang sama jugak.. dan dan suh saya beli la brang dia yang nilai lagi berganda dari tuh.. dapat 1K.. pastu rugi 3-4 K.. boleh camtu.. nan hado.. tak kose saya nak beli.. lagipon sume barang kat rumah dah complete pon.. so sorry naek lori .. saya tak sudi.. eh macam pantun plaks..

Jadi puas la mamat tuh pujuk dan habiskan air liur dia aja.. saya tetap reject dan rase tak berbaloi pon nak beli barang die.. dah la jenama jarang dengar.. kang harga jek mahal.. tapi kualiti takde.. kan ke rugi.. jadi amat bangga dengan diri sebab tak terbeli dan terpengaruh nak beli.. habis plaks kang duit shopping tuk brape bulan.. tak gitu?? gitu lah agaknya.. hehe last saya blah aja la bawak sunscreen tuh balik.. hehe bagi sama adik saya.. tapi tak tahan pon.. kejap aja rosak.. hurm tuh barang percuma die dah rosak.. kalau beli barang ribu riban dia.. belom bismillah dah rosak.. camne plaks?? nangis guling-guling la jawabnya.. huhu..

Tujuan sebenar saya buat pos nih?? oh sebenarnya satu hari sedang makan tengah hari.. tiba-tiba salah sorang opismate saya bitau yang cik S dapat cabutan bertuah dan dapat potongan harga dan telah membeli barang-barang tersebut.. saya terkedu.. oh kenapa saya tak buat pos nih dulu agar orang yang mengenali saya tak tertipu camtu.. sian kawan saya cik S.. sudah terbeli plaks.. nasi telah menjadi bubur.. tak smpt bitau jangan isikan air terlebih.. nampaknya makan bubur nasi la jadinya... huhu.. so anyone jangan tertipu ye.. smp sekarang ada lagi la bende nih.. kalau kat mid tuh.. betol2 yang depan lazo diamond tuh ok.. yang cik S tuh kat Jusco wangsa maju rasanya.. saya tak tanye lanjut dr die.. sbb nanti saya akan buat dia rase sedih dan tertipu plaks.. maafkan saya cik S sebab tak bagi tau citer ini kat awak..hehe so kepada yang laen pikir dulu secara logik sebelum membeli.. tepuk purse tanya ringgit.. wajar ke tak melakukan pembelian sebegitu.. hehe untuk saya memang diluar kemampuan nak berhabis begitu... tak tahu la anda bagaimana??

4 CakaP2:

  1. Unknown says:

    "well seperti biasa akan beli dic4 aja.. senang.. satu level ade sume.."

    kedai apekah ini??
    murah ke harga barangan nyer??

    nape yek nak layan gores dan menang tu??
    ada syok ke dapat rezeki yang tak payah berusaha ni??
    bosan aar hidup takde cabaran..

  2. ndr says:

    hehe.. c4 = carrefour la.. ish.. kenapa layan.. entah setiap org ada reason tersendiri.. huhuhu

  3. Unknown says:

    iskk.. singkatan sungguh c4 itu.. hehe.. riz penah jugak didatangi orang2 seperti itu.. lepas tu dia kenakan balek orang tu.. hahahah.. padan muka.. tak halal sungguh rezeki mereka itu..

  4. ndr says:

    ainz.. kan.. memang ade la masyaraket camtu.. ishish.. eh singkat eh c4 tuh.. hehe