KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. hari nih rase serabut dan semak sikit.. entah tetibe aja.. tapi terpikir nak ulas cerita pasal destinasi yang dijanji pada post sebelom ini.. hey.. camne saya nak mula ye catatan ini.. hurm... biar saya fikirkan intro dia dulu.. saba..

Kemarin.. sudah abis keenakan menjamu makan tengah hari, kami rancak berborak topik destinasi.. oh kami adalah kata ganti nama bagi saya dan 3 org rakan sepejabat saya.. lepas satu topik.. berbalik ke topik laen.. tapi masih dalam lingkungan topik destinasi juga.. cuma kronologi yang berbeza..

Kata seorang kawan "Jika sampai masa.. kita menaiki satu teksi.. pastikan destinasi yang dipilih itu sama.. jika masih belum juga sampai kedestinasi selepas beberapa ketika.. sabar lagi menanti.. tapi jika masih kabur juga destinasi itu.. bersedia untuk turun dari teksi.. cari lah destinasi sendiri.. yang lebih menjamin dan melengkapi.. jangan tunggu sampai bila dan dalam hati juga bertanya.. sampai bila .. sampai bila...?? tiada kesudahannya.."

Lagi berkata teman "Kita punya pilihan.. memilih teksi terbaek ke destinasi terpilih.. soalnya adakah kita bersedia menunggu teksi yang tepat?? atau mungkin kerna penat akan terlepas peluang hebat?? "

Lagi sambungan teman " Nak sampai destinasi tuh.. banyak fasanya.. sama macam kita nak live kan sistem.. banyak peringkat.. dari kumpul requirement ... mula buat developement... uat.. live.. itu pon klu peluang kita sekali shoot terus siap tanpa error bagai.. tapi kalau dari awal.. waktu kutip requirement dah nampak banyak sangat perkara tak boleh nak dilengkapi.. kenapa nak teruskan juga.. tapi kalau cukup tabah dan melalui fasa UAT berkali-kali... dan akhirnya berjaya mengharunginya.. tahniah.. anda memang programmer tegar.. kebarangkalian anda berjaya sampai kedestinasi gemilang akan termakbul... Jika tidak.. batalkan aja CR tuh... mula CR baru.. ulang semula fasa yang ada..mana tau ini peluang anda sebenarnya.."

Kembali disambung teman " Bukan senang dah sampai destinasi itu boleh kekal... lama nak harungi perjalanan.. kalau tak mampu.. perlu bertahan buat pilihan.. jangan cuma ambil peluang sekadar isi ruang kosong... buat pelengkap mana yang kurang.. akhirnya berpatah balik dr destinasi yang dah sampai"

Teman kembali menyambung " Si peneman ke destinasi.. perlu kita tau apa adanya.. jangan hanya kerna berteman.. terus hendak sampai.. tanpa banyak fikiran dan akal.. jangan ditinggal tiang kehidupan.. itu lagi penting buat bekalan... baru tau arah tujuan dengan jelas dan terang.. tidak terkapai ditengah jalan.."

Oh ini ulasan yang dah saya pendekan.. banyak lagi sebenarnya.. cuma tak reti nak teruskan macam mana.. herm nanti saya ada masa... mungkin diteruskan.. cuma perlu menunggu jika sudi.. hey.. apekah penjenisan ayat hari ini juga tak tau.. entah.. mana destinasi juga masih mencari.. sedang menunggu waktu yang tepat berdoa dapat teksi pelengkap.. baru selamat sampai destinasi hebat buat selamanya .. Amin :)

2 CakaP2:

  1. Unknown says:

    pasal tu nak buat pape pon ada satu proses yang dipanggil "perancangan a.k.a planning"..

    sebenar nyer, bukan senang pon nak naik teksi tu..
    sebelum nak naik, kene pikir:
    1. destinasi,
    2. tambang,
    3. keadaan teksi tu,
    4. anggaran waktu tiba,
    5. hensem ke tak driver teksi tu,
    6. seat teksi tu best tak kalu nak golek2 dalam teksi tu,
    7. teksi tu bule tuka jadi bumblebee ke tak,
    8. lain2 tu tambah ler sendiri..

  2. ndr says:

    Riz..kan banyak kene pk dan pk.. buat pertimbangan sume.. kalau tak.. hamcus..