KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone. Semalam berpeluang menonton cerita Alice in Wonderland secara percuma.. tapi bukan yang 3D punye.. yang biase-biase aja, rugi la nak kasi menang AIW yang 3D.. mahal tiketnya.. eh tapi ape salahnya kan.. hehe ke ade insan mulia nak banje saya tengok yang 3D plaks.. hikhik..

Semalam juga lepas habis keje.. tak abis sangat la.. saya balik awal sikit.. terus shoot pergi mid valley.. menunggu disana untuk penyampaian lagi 3 org yang akan menonton sekali.. hehe.. mereka adalah insan bertuah yg dah saya pilih.. haha bertuah la sangat kan.. hehe :)

Jadi mari saya simpulkan cerita AIW ini ye.. oh ini adalah ulasan amatur.. jadi jangan nak percaya sangat 100% ape die tulis.. eh?? boleh camtu?? tapi saya syorkan saper nak tgk.. sila pilih 3D ye.. mesti lagi jiwa.. masyuk.. hehe... Okey.. berbalik kepada ulasan saya yang tak seberapa ini.. ye filem ini mengisahkan seorg budak bernama Alice yang selalu mengalami mimpi yang sama berulang-ulang.. dalam mimpi tuh.. dia jumpa burung dodo, beluncas biru.. cik tikus.. arnab yang memakai baju.. dan kucing yang pandai senyum.. oh saya pon tak tau kucing pandai senyum.. tapi kucing itu sangat chumel.. dengan mata bundar berwarna biru.. phewitttt.. :)

Tapi bila dia berumur 19 tahun.. pada majlis pertunangan dia.. yang konon-konon majlis suprise tibe-tibe dia nampak encik arnab berbaju itu.. tapi die sorang jek nampak.. pastu die ikut arnab tuh then die termasuk ke alam wonderland die.. oh Alice telah kembali ke alam fantasinya.. yeah.. dan pengembaraan pon bermula.. tapi malangnya Alice sikit pon tak ingat tentang mimpi dia selama nih.. dia blur.. sampai semua rakan fantasi die meragui dia alice.. hoho.. camne tuh.. dan alice sendiri ingat dia cume mimpi dan dia cubit diri die sendiri nak pastikan dia mimpi jek.. hehe baek kan die sebab ingat pesan ayah die.. Ayah dia kata.. kalau nak sedar.. sila cubit diri sendiri.. bukan setakat cubit.. siap kene cucuk ngan jarum oleh cik tikus baru die tau dia tak mimpi.. oh.. kelakar.. :)

Banyak la lagi pengembaraan cik Alice tuh.. jumpe Hatter, jumpe Puteri Puteh,Puteri merah.. lawan2... eh banyak la.. tapi dianya animasi itu.. sangat cantik ok.. sila pilih 3D.. oh please.. bukan apa nak bagi korang rase jadi Alice jek.. hehe.. ok lah saya tak cerita semua nnt tak suprise sangat tuk mereka yang tak tgk lagi.. hehe.. tapi saper suka Johnny Depp die tak mengecewakan pon.. walaupon dia si pembuat topi yang gila.. hehe.. tapi ingat orang yang terbaek itu semua nya gila.. nyeh

Sekian sahaja ulasan saya.. sekian terima kasih dan selamat menonton.. :) ..klu anda nak rase lagi kat Wonderland.. g lah mid.. die buat dekorasi Alice in wonderland.. sangat real seperti dalam filem ini.. hehe tak caya tengok gamba dibawah..




oh dan ini date saya.. nyeh..

0 CakaP2: