KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. ye ini mungkin coretan terakhir..haha acah jek.. tuk bulan ini..ohoi.. cepat betol masa berlalu.. dah nak masuk april plaks.. ala start jek nak masuk april.. saya dah dapat la wishlist tak tentu pasal dr adik saya.. adeh.. malas layan.. takde mase.. bahahaha... :P

Oh hari nih berdiskusi sedikit tentang khidmat pelanggan kat malaysia nih.. nama aja khidmat pelanggan kan.. tapi beri khidmat macam hampeh dan nak tak nak aja layan.. muka macam haram tak ikhlas.. gaji nak.. layanan macam hampes.. nih la antara orang yang tak sedar diri kan.. dah keja kamu tuh duk kat customer service katanya.. bagi la pekerjaan yang setimpal ngan ape title yang dipegang.. ini tidak.. ye nak ape.. tanye sikit punye kasar pastu buat muke cam tapir.. hambik saya samakan kamu ngan tapir..

Teringat satu masa.. saya terkena ngan khidmat pelanggan nih.. dah la waktu tuh memang rase tak sihat.. tapi sebab amanah nak carikan hadiah kawen member dr rakan-rakan seopis.. gigih jugak la mencari hadiah kan.. tuh pon dan survey 16 kali kat mid tuh.. akhirnya jumpe la hadiah wishlist yang menepati bajet dan keperluan kawan tuh.. keperluan?? lantak la.. ayat saya kan..
Pas bayar terus gerak g kaunter khidmat pelanggan tuh.. kan ade sediakan perkhidmatan balut hadiah sekali.. tak kose plaks balik umah nak balut segala.. so sampai kaunter tu memang takde org.. so aku nampak lah minah khidmat pelanggan nih..tengah buat ape tah kat ujung sudut kaunter.. aku pon pangge..

"Dik..." die buat dek.. aku cool lagi..

Kali kedua aku pangge "Hello...".. pon die buat dek lagi... masih bersabar lagi seorg masitah..

Kali ketiga aku pangge.."Dik.. Hello... dik.." Pastu die pusing korang tau die cakap apa...

"Tunggu sekejap boleh tak!!" dengan nada macam cibai.. punya tinggi picth die.. WTF.. saya pon naek hantu la kan... don't play.. play with me ha.. terus aku sound sebijik..

"Hey I pangge u brapa kali.. u buat tak dengar.. lepas tuh bila u jawab u nak marah-marah I macam nih?? Mana supervisor U?? I nak jumpa dia sekarang??" terus ber I, U.. I.. U dah.. padan muka.. lom lagi I speaking London ok...tapi siyes saya tahan marah time nih sampai rase gigil..

Terus intonasi berubah.. "Maaf kak, ye apa boleh saya bantu..." ooo.. dan..dan saya mention bab supervisor baru terhegeh nak cakap lembut gigi dari lidah.. boleh blah la.. pastu terhegeh2 balutkan hadiah tuh.. then tak semena2 plaks bf die datang tanye.. what happen.. sambil jeling2 saya.. ape kah.. sekali saya report kan supervisor betul-betul kang.. baru tau.. hahaha bukan tujuan nak buat onar kat situ.. dah ko biadap sangat ngan saya kan.. memang patut la kena.. silap la sebab hari tuh yang datang tuh adalah masitah ye.. hehe.. jadi terima la habuannya..kui..kui..

Tapi seyes... sampai hari nih.. kalu saya lalu lagi depan kaunter tuh.. saya still cam la budak tuh.. memang tak boleh lupe la muka dan perangai biadap die.. dah la melayu.. memang dah lupe agaknya tatasusila segala.. huh sib baek tak lapor kat management.. lau tak sesia kene buang keja.. ha kan padan muke mung!!

oh ini cerita brape tahun lepas.. kawan saya pon dah anak satu.. saja nak kongsi cerita ngan korang jek.. harap dapat jadikan iktibar.. lau derang kat kaunter khidmat pelanggan tuh kuwang ajar... korang ajarkan aja dengan bagi perkataan keramat 'SUPERVISOR'. sah kecut perut.. hahaha.. till then.. nanti story kisah pemandu teksi yang biadap dan aktiviti tipu gores dan menang ye.. tunggu!!

5 CakaP2:

  1. wah adakah kawan yg dimaksudkan oleh awak itu ebrnama nor azilah? bukan? oh takpe laa..tetibe perasan plak saya ini..
    huyyo saya salute lah awak sungguh brani! kalo saya ada sebelah awak, saya tepuk2 tgn sambil sorak2 kegembiraan! saya mmg slalu perasan org yg dok kat kaunter cust service suka dok bergayut tepon or bual2 sesame derang..keje tamo..dah laa buat keje slow gila..geram je tgk..

  2. Hahaha..tepat sekali..camne tau nih??he sakit hati ok..ader ke g tengking saya..kejadah amik la sedas..he

  3. wah betul!! sungguh bijak saya ini..
    saya teka je..sbb awak kater member rakan seofis dan sudah pon beranak 1..saya tetibe terasa sayalah heroin cerita awak ni..hehe

  4. R-B-I says:

    hai kau malas layan aku ye...nanti aku bgtau supervisor kau...bahahahah takde masa nak wat ngenat....
    hai nasib baik la cik customer servis tu tak buat onar semasa awak bersama saya, kalau tak memang la aku penampar dia dengan boifren2 dia sekali, mmg la yg keje customer service ni tak perasan yang mereka ni kuli pertanyaan - nah amik sedas lagi...

  5. ndr says:

    pn semut.. u heroin citer i.. hahaha leh laku tak agak2 citer tuh??
    rbi.. huhu.. tuh la kan..mencari pasal.. klu kene ngan kau.. lagi la letak jawatan terus..wahahaha