KecIL||cUtE||SenGaL

kembali hapdet ndr zone.. so ape maksud post kali nih?? mari aku ceritakan,, baru2 nih,, mean last week la,,ade budak baru masuk umah aku,,yg urus sume budak yg nak kuar tuh la,, aku pon terkejut,, tetibe balik dr kg jek,, ade barang2 laen kat dapur,, then hosmet aku bitau,,, ooo akak budak baru dah masuk,, ok2,, aku ok kan aja,, at first everything seem to be ok,, until the next morning,, aku dah lambat nak g keje,, budak nih sebuk dok tanye aku soklan,, sesi berkenalan,,, which is aku rase sangat tidak kena n sesuai waktunye,, deyy budak,, klu nak berkenalan pon agak2 la,,, akak nih dah lambat tau,,, die dok bebel2 lagi,, cerita macam2,,, arghhh,, malas tol nak layan,, then aku kate nanti mlm la berkenalan ye,, walopon aku tau tuh adalah janji palsu,, haha,,, then mlm tuh die balik,,aku buat dunno aja,, sebab aku tengah tgk house,,, takde makne nak beramah mesra,,, menganggu penontonan aku aja,, hehe then die offer satu umah makan keropok lekor,, aku yg berbudi bahasa nih kate,,, ooo takpe la,,, akak kenyang,, sebab aku baru jek melantak sebelom die balik tuh,, so dijadikan citer,, aku tak amik port sangat la dengan citer die,, just dengar dr budak2 sebilik ngan die mean hosmate lama aku,, derang tetibe kempius ngan budak nih,, sebab die dok citer macam2,,, tp citernye tak syncronize,,, kejap keje kat jaya one,, kejap keja kat bukit jalil,, kejap dapat keje kat petronas,, tuh dah buatkan aku keliru,, nih mesti something wrong somewhere,,, the last thing die citer pada roomate aku,, die baru benti keje,,, ha?? ini dah kes berat,, jadi aku dah lagi tak sedap hati lah kan,, then biase la dah ujung2 bln,, aku sebagai yg bertanggungjawab membankinkan duit kepada tuan umah pon,, kutip ah duit,, kecuali bdk nih,, die buat selamba ayam jek,, dah la masuk2 sebuk nak berkenalan,, tapi tak sebuk lak nak tanye ape2 pasal sewa umah ke,, bil2 ke,, buat tak tau jugak,,ish,,, then aku pon sms die minta duit sewa,, sms pertama itu berbunyi

"salam XXXX,(nama dirahsiakan),nnt petang bagi akak duit sewa ye,rm180 hr nih jugak ye sbb mlm kang akak nak bank in kat tuan umah,tq"

then die balas begini, balasan pertama
"Salam aka,, sebenarnye sy ade masalah gaji skt,, klu saya minta tangguh ble tak kak?insyaAllah sy akan byr sblm 7 hb ni.. mcm mana ye kak ble x?"


sms ke2 dr aku
"tak bleh la awak,banyak tuh nak tolong coverkan.harap awak paham"

balasan ke2
"Akak macm mana klu petang esok,, sbb ari ni sy takde wet nak byr coz bos XXXX janji nak bank in smlm gaji tp die tak mskkan lg wet tuh,nnt sy bank in ke a/c die.." (agaknye saper nak masuk akaun sape,, aku tak paham ayat nih,,,

sms ke3 menyusul dr aku

"xbleh la awak.akak nak balik kg malam nih.(which is true). tuan umah pon dah bising2 tanye(nih aku tambah perencah sikit).so awak phm2 la ye"

pastu korang tau balasan die yg seterusnye,,,

"Kak, sy dah buntu sgt skrg ni,,xtau nak bayar camne,disbbkan sy tak dpt byr ari ni, ble x sy kluar dr umah ni,,sbg langsai utang"

ha,, nih konon nak buat citer sedey la... then hosmate aku si A yg kebetolan ade kat umah sms,,
"kak,,, bdk XXX ni btl2 nk kuar neh,, xkan dia nak blah camtu je,,camna ye? sy plak yg pening ni.."
Sian osmate aku si A tuh,, so aku pon tepon n explain everything kat die,, i'm not trying to be soo mean to do something not nice to others,,, but this is for everyone goods,, bagi aku,, aku kene jadi tegas camtu,, sebab si XXXX tuh patut tau kan,, die kene bayar sewa tuh mase die masuk tuh,, tp sebab lom awal bulan lg,,, aku malas la nak minta,, then ble aku minta,,, banyak plak alasannye,, sape tak hangin,,, die patut tau kan,, at the first place memang die patut peruntukkan duit tuk sewa umah,, dah la sewa pertama,, leh plaks bagi alasan,, aku tak nak la kasi muka,,, sebab tuh aku buat hati kering aja,,, bukan tak kesian,, tapi first sewa dah mcm2 alasan,,, bayangkan masa akan datang,,, lagi la aku hamuks nanti,, pastu yg menambah hamuks nye leh tak die suke2 nak bitau owner yg die tak pat bayar sewa n menyatakan alasan diatas,,, adoiii,,, then siap nak terangkan kenape aku bayar tak cukup 180,,, ade kah owner aku nak terima alasan tuh,,, tak adooo deee,,, selama 4 thn aku kat mah nih,,, sume jek ok,, sewa sume takde le lewat2 bayar,,, masalah takde langsung,, nih baru masuk tak sampai sebulan,, dah ade masalah,, so,,, aku rase aku kena bincang ngan die,, n ask her to start searching for new house,,, tak sanggup i nak tempuh lg bln depan,,, that i'm thinking off right now,,so klu korang jadi aku,, mende yg korang nak buat??need your opinion??

6 CakaP2:

  1. Unknown says:

    kaji dulu sebelum buat keputusan..
    mana tau budak tu memang betul2 susah ke..

    hidup ni umpama roda..
    hari ni hari dia malang..
    kalu esok2 hari kita malang pulak,
    camne..?

    tapi kalu perangai memang dah gitu,
    tak leh kata ape aar..

    afterall, baru bulan pertama..
    budak2 baru belajar..
    kasi muka sikit..
    esok2 terapkan disiplin kat dia..
    =)

  2. ndr says:

    metalrizca,
    tq for the opinion,,akan dipk2 kan,,hehe

  3. zue says:

    erm..saye plak, pk same ngn kak eyta..awal2 dh buat hal susah tu..huhu..kang masuk bulan ke2, terus hilang..lain laa kalo dh 4-5 bulan ke kan..tp tu pendapat saye je aa kan..takpon, minta no tepon rumah mak bapak sume ngn copy ic..umah sewa sy dulu mcm tu..kene minta copy of ic..kesnye lari laa ape lagi..hehe

  4. Unknown says:

    erm.. kes berat nih..
    betull la tuh..
    awak patut sekali susah menerima kehadiran orang yang macam2 masalah itu.. hehe.. tapi camne dia leh masuk umah tu?owner carikkan ke.. antara korang2 yang advertise umah tu?

  5. ndr says:

    zue,,
    haha,, nanti akak laksanakan undang2 sebegitu,,thanks for the advice
    ainz,,
    tuh la kan,, klu sy yg uruskan,mmg awal2 dah reject,, nih bdk yg kuar tuh yg cr,, huhu sian saya kan,,

  6. mmm...susah tuh...sbb kiter tak brp nak kenal bdk tuh kan....
    eee tp kena laa byr jgk sewa...xkan nk blah cmtuh jer....