KecIL||cUtE||SenGaL

huwaaa huwaaa,,,memang lamanye tak hapdet blog nih,,dah sebulan pon,,bznye kehidupan seorg budak,,,hehe tak lah sebenarnye takde mende nak cerita,,so tak menulis aper2 lah,,hehe tapi malam nih rase nak tulis2 laks,,,so aper nak citer pasal bulan lepasnye aktiviti yek,,,ok start with my work...

1) kerja..kerja..kerja lalalala...kerja lah,,
dah masuk bulan ke3 keje kat opis baru,,homak ai,,,memang keje tak abih2,,,buat functional spec tak siap2 tuk kejar deadline 15/4 nih,,,dah naik bosan2 dok buat dokumen,,taip2 create screen,,taip lagi,,pk logic,,ah memacam nak buat,,,dah le selama nih memang tak penah buat spec so terkial2 lah,,,tapi it's a good exposure for my career path kan???so i take the cabaran lah kan,,kununnye lah..nak berjaya kene lah belajar,,hehehehehe,,tengah aku dok syok nak buat keje tetiba jek bos kasik arahan kene start programming dah,,huhu nih yang teruja nak buat nih,,die suh aku stop buat specs,,ok bos,,i'll do what u order me lah kan,,tapi baru jek semangat waja nak buat program tetiba tekanan darah aku naek,,,hoh,,,memang bikin sakit hati lah,,nak suh aku buat keje tapi sume mende takde,,maklumat tak cukup..macam2 lah,,ble aku tanye suh aku cari sendiri,tuh yang hangin,,ade ke,,dah ko yang buat analysis pastu suruh aku kaji lagi,memang bikin panas le,,ish,,,marah tau,,ops maap aku emosi,,,tapi memang sakit ah hati nih,,baek aku buat analisis sendiri,,ish sengal,,, tutup citer keje..eh luper,,,alhamdullilah rezeki ALLLAH,,aku dapat surat permenant dah,,n gaji pon raise lagi,,alhamdullilah,,


2) Realiti show,,,demam aku bermula..
ohoh,fenomena biase aku tiap2 tahun lah,dah 6 musim camni,,tapi kengkawan aku yang seiring sejalan mengomen every season dah hilang plak,,,kemana tah,,tak balas2 pon message aku,hampeh ah korang menchi tau,,nih tengah tengok ulangan konsert ke 2, last week aku kuar ngan rakan2 g makan2 seafood kat bagan lalang,,huhu jauh rupenye bagan lalang tuh,,ingatkan dekat,,penat ooooo,,,tapi sib baek balik2 sempat ah tengok lagi,,,sib baek lom terlepas persembahan,,eheh mana leh bagitau..rahsia...next weeek mau g nonton konsert live,,tak sabonye,,eheh jangan bagitau abah yek,,,,


3) tanggungjawab Negara..PRU12
haha agak lama nak tulih citer nih,,hehe tahun kali pertama mengundi nih,,akibat terlalu over excited,,ku redah jam lebeh nam jam itu,,huhu ngantuks2,,,cuba bayangkan due jam masih lom sampai lagi kat genting sempah dari pekeliling,,,jam sangat dasyat tak hingat punye,,bagus kan,,ini lah semangat owang2 msia yang kiter nak,,,bersungguh2 untuk tunai kan tanggungjawab terhadap negara,,tol kan,,wpon sangat penat sebenarnya balik mengundi tuh,,,,dengan meredah jam lagi,,he he macam aku drive,,,aku balik naik bas aja sebenarnya,,,takde saper2 yang laen pulang,,aku jek yang dapat semangat nak mengundi tuh,,hehehhe neway surely sume dah tahu keputusannya kan,,,berlaku satu perubahan pada gelombang politik negara,so far aku sebenarnya puas hati jugak ngan keputusan tuh,,,ish,,,undi saya adalah rahsia,,, ok cukup catatan untuk this month,,close month

0 CakaP2: