KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. yeh banyak plaks kerajinan saya nak merepeks kan?? sabar aja lah buat korang yang memang nak bace ape bende karutan saya nih.. eh.. eh ade yang bace ke?? tah tah saya sendiri yang bace.. wahahahaha :P takpe.. takde isu berbangkit berkaitan..

Jadi isu kita kali nih.. menyingkap persoalan yang saya dah lama nak tulis.. tapi macam akan bagi rasa jahat plak kan.. bila bercerita soal orang.. bukan nak bukak aib dia.. tapi mencuba nak bagi pengajaran buat diri sendiri dan mungkin pada yang membaca.. bukan ke elok.. saling ingat mengingati dan nasihat menasihati nih.. moga semua dapat panduan.. eh terutama tukang tulis nih.. hahaha eh saper yang tulis.. sambil cuba bayangkan muka penulis.. oh comel betul dia.. wargh..wargh..

Sudah.. sudah.. mulakan bercerita.. baek * sambil tunduk hormat* hehe.. Bagaimana mahu memulakan.. Begini.. saya mempunyai seorang sahabat.. mari panggil dia Cik M.. eh bukan saya tau.. walopon nama saya bermula dengan M juga.. hehe :) .. ye Cik M nih boleh saya kategorikan dalam kelompok yang agak manis.. masih muda orangnya.. dalam 25 tahun.. muda kan?? dan dia kadang kala akan bertanyakan pendapat dan nasihat daripada saya.. tak kira la.. berkaitan kerjaya maupon personal.. saya tak kesah.. mungkin itu cara dia untuk meluahkan apa yang dia rasa.. banyak juga la nasihat yang dah saya bazirkan untuk dia.. bla..bla..bla.. tapi penat saja apa yang saya bebelkan buat dia.. tapi satu pon tak didengarnya.. usaha saya macam mencurah air ke daun keladi jek.. sia.. sia.. baek curah lam tempayan.. ade gak hasil kan?? hurm...

Cik M nih sebenarnya sedang bermaen ngan api.. api yang saya rase.. makin hari makin marak.. dan tak lama akan membakar diri dia sendiri.. jika benar nak bermaen dengan api sekali pon.. pastikan bawa pemadam api sekali.. senang jika apa2 terjadi.. Saya kesihankan dia.. sangat.. kadang-kadang saya rase die sengaja menempah kesakitan dan kepatihan atas ape yang cuba die lakukan sekarang.. Tapi saya ulangi.. saya dah cuba nasihatkan dia.. pada awal lagi.. sebelum dia terjebak dengan lebih jauh.. saya minta dia undur diri sebelum terlambat.. tapi dia degil.. degil kan.. nak buat juga apa yang dia mau..

Akhirnya baru2 ini die sedar yang tindakan die memang salah.. memang salah dari mula lagi sebenarnya.. tapi die kurang sedar.. Dikatakan kepada saya, die telah meninggalkan kekasih hatinya yang juga suami orang kerna bagi si M die dah lama bersabar dan berkorban untuk lelaki itu.. tapi pengobanannya tak dihargai.. haish macam bait2 dalam lagu pula.. nak dikatakan ape lagi.. memang dasar lelaki berhidung belang.. bila saya melihat lelaki itu.. hati saya dah tak berkenan.. tak pasti la pula saya.. bagai mana cik M tertarik pada lelaki sebegitu.. sangat poyo dan berperasaan bagus pula.. oh really not my tease.. please la.. eh bukan saya sorang beranggapan begitu.. rakan laen juga.. hish camne la die ayat cik M nih.. hish..

Yang saya paling tak tahannya.. cara2 si suami org nih.. dah tentu2 kamu tuh berstatus suami orang.. jagalah aib isteri dan kamu sendiri.. tak perlulah canangkan kepada si gadis M yang kamu tidak bahagia bersama isteri.. haish kalau tak bahagia.. bagaimana namanya anak satu terhasil juga.. gish siap ungkit cerita lama pasal kenduri kendara.. yang kamu berhabis banyak kerana mau majlis grand bagai.. eh paham la standard isteri yang bapanya berstatus dato'.. adakah wajar kendurinya ala2 aja.. oh mungkin saat itu cinta seadanya.. jadi turuti segala.. sekarang tetibe tidak suka.. jadi boleh diungkit sekala.. saya tidak gemar begini.. jika benar kamu mahu mengorat cik M.. sila la berlaku jujur.. kenapa perlu memburuk kan isteri sendiri.. buruk2 dia sekali pon tetap isteri kamu... betul tak apa yang saya katakan ini??

Tapi.. orang berkata.. bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi.. jadi tepukan tangan cik M dan suami orang bersambut.. maka boleh lah mereka berdua bertepuk tangan bersama2.. entah la.. saya tak mahu menyalahkan sesiapa.. dan saya juga tidak berada dalam kasut mereka.. jadi saya tak tau ape yang indahnye bermaen asmara dengan suami orang.. lagi-lagi jika pihak lelaki itu bersifat hanya mengambil kesempatan ke atas cik M.. contohnya.. meminjamkan kereta.. oh nehi.. kalau kene dibatang hidung saya... tak akan la kan.. eh tapi tak yah berangan nak pinjam.. sebab saya mana ade keta.. wahahahaha.. :P .. itu yang saya tahu.. bagaimana jika ade yang saya tidak tahu.. saya memang sakit hati la dengan suami orang tuh.. lagi-lagi bila mengenagkan tahap kepoyoannya yang berganda.. weks.. muntah hijau sudah pasti...

Takpe la.. sekarang harus bersyukur.. kerana cik M telah memutuskan hubungannya baru2 ini.. tapi masih tidak dapat dipastikan sama ada sudah bersambung kembali atau tidak.. harap2 jangan lah.. kerana perhubungan itu akan lebih mendatangkan kesakitan dari kemanisan.. harap cik M dapat memikirkan dalam kewarasan yang maksima.. Sekian terima kasih.. renung-renungkan dan selamat beramal..

3 CakaP2:

  1. Unknown says:

    owh..
    marilah kenalkan cik m kepada saya pulak..
    =P

  2. Unknown says:

    ehh.. kan cik NDR dah bagitau..lelaki yang berstatus laki orang jangan berkawan ngan cik M..apatah lagi..encik metal ni poyo juge malah berstatus laki orang jugek..kan cik NDR kan.. kan..

  3. ndr says:

    hahahha.. encik metal.. nampaknya saya tak perlu memberi jawapan.. kerana pn ainz telah menjawab bagi pihak.. hahaha saya setuju la pn Ainz.. hehe