KecIL||cUtE||SenGaL

Salam dan kembali hapdet ndr zone.. eh dah nak masuk mid mei kan.. ape yang dah anda capai sepanjang 2010 nih?? hai bagi saya banyak lagi nak kene capaikan sebelum berlabuh tirai 2010 nih.. ecececece.. macam2 sangat la kan.. padahal nan hado!! tak pe la.. kalau korang tak caya.. bia.. bia.. aku pendam aja.. tau la saya tak sempurna.. motif tetibe hemo.. kuikuikui..

Bercakap pasal sempurna.. tetiba rasa nak buat post berkaitan.. memang la kan.. semua org mengimpikan hidup die sempurna dalam segala hal.. keluarga, kerjaya, harta, kasih sayang dan macam-macam yang related untuk buat diri rase sempurna.. tapi dunia nih adil.. mungkin kita tak sempurna dari segi harta.. tapi kita sempurna dari segi kasih sayang.. mungkin kita sempurna dalam hal kerjaya.. tapi tak sempurna dalam hal keluarga.. dan seterusnya.. jarang ade keseimbangan dalam semua perkara.. mungkin satu sempurna.. dan mungkin satu tidak.. bergantung...

Saya tertarik kata-kata angie dalam desprate housewives.. "Mungkin luaran orang nampak mereka keluarga sempurna.. tapi tak kan dia nak cerita kat semua orang yang die ada masalah ngan famili dia.. itu terlalu privasi" lebih kurang begitu la maksud die.. tak berapa nak betul saya tulis nih sebab tak ingat sangat.. hurm kan.. mungkin pada mata kasar kita bila tengok satu keluarga yang sempurna.. belum tentu la betul sempurna.. sebab kita tak masuk dalam keluarga tuh.. sebab mungkin definasi bahagia mereka bila anak-anak cukup makan pakai.. nak beli ape semua dapat.. tapi kurang kasih sayang.. mereka tafsir itu cukup sempurna... tapi bila ade keluarga yang kurang berharta.. makan pakai ala kadar.. belanja harian kais pagi makan pagi.. kais petang makan petang.. tapi mereka sempurna kasih sayang.. itu cukup sempurna bagi mereka.. walau dimata orang laen sebaliknya..

Ala hilang dah idea saya yang mencurah-curah tadi.. ish opismate saya kacau lak mood penulisan saya.. haish.. camne nak teruskan sambungan nih.. fikir sebentar ye.. hurm.. susah bila saya cube buat penulisan yang berbaur serius nih.. maklumlah... diri ini penuh dengan warna warni lucu.. eh ade eh warna warni lucu .. hehe suke2 buat term sendiri.. ok baek.. sambungan selepas iklan.. dan mungkin bagi mata-mata diluar sana.. mentafsir saya masih lagi kurang sempurna sebab masih belum berkahwin bila umur mencecah 3 series.. mesti ada kan yang kata begitu.. sedangkan kawan-kawan seumur dah kelek anak 2.. 3 orang.. tapi bagi saya, kehidupan saya dah sempurna dalam ertikata saya sendiri.. saya rase sempurna dengan hidup saya.. jadi saya tak ambil peduli kata-kata orang laen.. biar lah apa mereka nak kata.. sebab mereka tidak berada dalam kasut larian exel saya untuk mentafsir kehidupan saya sebagai sempurna atau tidak.. yang penting.. saya sentiasa rase kehidupan saya sempurna meskipon ade cacat cela .. itu sudah cukup.. tapi mungkin satu hari nanti akan lebih sempurna andai tiba masanya..Insya Allah..

Ok done.. malas lah nak buat post berbunyi serius macam nih.. idea mati tengah jalan.. sentap resign.. tsk...

p/s : marilah mengejar sempurna didunia dan akhirat.. amin

1 CakaP2:

  1. Unknown says:

    hurm??
    mana ada pape yang sempurna dalam kehidupan ni, melainkan ..........