KecIL||cUtE||SenGaL

salam dan kembali hapdet ndr zone.. hari nih aku takde mood nak buat keje.. haha jadi aku bermaen2 sahaja..keje.. surf..keje... tapi keje la banyak.. oh aku nak citer satu bende.. korang agak2 adekah org ini bengang atau bengong.. adalah seorg nih kan.. die nih suke ngat basuh baju dan tinggalkan air berpasang dan melimpah ruah dr mesin basuh.. klu sekali tuh takpe.. nih setiap kali die basuh baju.. mesti la die terlupa.. kekadang aku kempius.. pesal la die nih sangap sangat.. selalu la terlupe.. pastu bereche-reche la dapur aku tuh ngan air.. pon tak ade inisiatif nak mop.. aku jugak la yang kene sambung keje die.. kadang2 bukan takat tuh aja.. aku jugak la tukang kemas wayar2 die, tutup pintu lampu segala.. die dah jauh diulit mimpi.. boleh eh camtu.. buat keje pastu tinggal jek.. klu yang laen nak basuh baju.. simpan aja la niat suci tuh.. die basuh belum tentu settle 1 hari.. aduh saket hati aku.. penah kawan aku kater.. die cuci beg ngan tali pinggang lagi.. aduyai.. rosak la mesin basuh gue.. hari tuh.. dalam kepenatan aku balik keje.. sebenarnye balik dr dinner kat old town.. aku bukak pintu umah,, tgk lampu dapur bukak.. n terus terdetik la mesti ade org basuh baju.. tapi sorang pon takde kat living.. hurm.. terus g daput.. n teka la.. seperti biase pembaziran air terjadi.. ape lagi naik hangin la aku.. aku naik kan notis... aku marah ok.. PANAS!! aku tulis tujukan pada semua.. to ALL mula ayat aku.. then aku tulis la ape aku nak tulis.. kandungan die jangan bazirkan air.. dan sila lebih alert la klu dok tadah air kan.. then basuh la baju dalam kuantiti yang lebih banyak.. baru berbaloi.. jangan basuh barang yang tak sepatutnye.. and guna lah mesin basuh tuh bebaek untuk kegunaan bersama dan aku tekankan lah yang mesin tuh hak persendirian.. bukan disediakan tuan rumah.. so handle la with care kan.. tuh pon tak reti lagikah?? then aku tampal.. hambik habuan.. dan2 kepala aku pusing2.. sakit kepala hokey.. naik tekanan darah aku.. siulan kedamaian betul.. tapi yang membuatkan aku lagi PANAS aku balik kan smlm.. ewah.. die naek notis jugak.. besar lagi.. kaler merah plaks tuh... tapi die tulis.. to aku... choi... then die kasik reason la ape die buat.. siap tulis bahase inggeris hokey.. speaking london.. ewah... die kate la.. saye pon tau la untuk tidak membazirkan air,,, jika saya tadah air tuh penuh.. saya gunakan semua... ( memang la hang gune semua.. tapi yang dah terbazir keluar tuh.. ade ko gune ke,, banggang!!).. pastu saye pon tau gunenye mesin basuh untuk membasuh baju, tidak la saye membasuh anak kucing...(oit bangang.. bukan tuh yang aku maksudkan... ape giler ko nak basuh anak kucing dalam tuh.. memang BenGONG!!).. ketiga.. die kate die tak tau pon mesin tuh aku punye.. ingat tuan umahnye.. (ello klu tuan umah nye pon... tak reti nak jaga bebaek,,, barang org jugak kan namanye.. BENGGONG 18 kali).. kan aku dah memaki org dihari jumaat nih.. sakit la hati.. tapi yang best.. die siap suh aku call klu still tak puas hati.. ewah banyak cantik.. kang nanah tinge die aku bebel.. kan dah ade kontroversi.. malas aku nak layan org BENGGONG yang rase BENGGANG!!bukan aku ke yang patut rase BENGGANG ngan KEBENGONGAN die??

4 CakaP2:

  1. uih...memag sakit jiwa kalau dpt ofismet cmtuh...
    eeeee... nak tarik je rambut dia...
    next time ko angkat baju dia letak dlm dustbin....
    tak pun ko carik2 kan baju dia...
    xpun ko lock je mesin basuh tuh...
    or ko lock je pintu kt mesin basuh tuh....

  2. ndr says:

    apekah??opismate??housemate la.. die memang mereng sikit.. hurm malas aku nak layan..hahahaha

  3. Unknown says:

    gitu cerita nyer..

    ape kata biarkan aje dia untuk seminggu..
    tak payah nak buat pape untuk dia..
    tak payah nak kemas2..
    tak payah nak mop2 lantai..
    tak payah nak tutup air tu..

    tapi, panggil housemate yang lain..
    soh diorang yang buatkan..
    baru bule kongsi sama masalah tu..
    =)

  4. Unknown says:

    perrgghh.. saye dapat bayangkan kemarahan mu itu.. huuuuu~~~~
    ceess.. pancitkan aje tayar kete dia.. kalau dia naik bas.. pancit kan aje tayar bas dia,, hehe.. sabar ye wakk..