KecIL||cUtE||SenGaL

i was received this emel today n very touching ngan keikhlasan seorg lelaki,,,n make me wonders,,,ade tak lelaki yang akan buat the same thing untuk aku,,,perhap i wishes i can have it one day,,,amin,,,

kerana aku insan biase...
Kepada Yth .........
Calon isteri saya, calon ibu anak-anaksaya, calon menantu Ibu saya dancalon kakak buat adik-adik saya
Assalamu ' alaikum Wr Wb
Mohon maaf kalau anda tidak berkenan.Tapi saya mohon bacalah surat inihingga akhir. Baru kemudian silakandibuang atau dibakar, tapi sayamohon, bacalah dulu sampai selesai.
Saya, yang bernama ............ ...menginginkan anda ............ ....untuk menjadi isteri saya. Saya bukansiapa-siapa. Saya hanya manusia biasa.Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan.
Tetapi saya tidak tahu apakahkemudiannya saya akan tetap bekerja. Tapiyang pasti saya akan berusahamendapatkan rezeki untuk mencukupikeperluanisteri dan anak-anakku kelak.
Saya memang masih menyewa rumah. Dansaya tidak tahu apakah kemudiannyaakan terus menyewa selamannya. Yangpasti, saya akan tetap berusaha agaristeri dan anak-anak saya tidakkepanasan dan tidak kehujanan.
Saya hanyalah manusia biasa, yang punyabanyak kelemahan dan beberapa kelebihan. Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan kelebihan saya. Saya hanya manusia biasa. Cinta saya juga biasa saja.
Oleh kerana itu. Saya menginginkan anda supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa.
Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama sampai mati. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya.Yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga menjadi suami dan ayah yang baik.
Kenapa saya memilih anda? Sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya memilih anda. Saya sudah sholat istiqarah berkali-kali, dan saya semakin mantap memilih anda.
Yang saya tahu, Saya memilih anda kerana Allah. Dan yang pasti, saya menikah untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah. Saya tidak berani menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha sekuat mungkin menjadi lebih baik dari sekarang ini.
Saya memohon anda sholat istiqarah dulusebelum memberi jawaban padasaya. Saya beri masa minima 1 minggu,maksima 1 bulan. Semoga Allah ridho dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin
Wassalamu ' alaikum Wr Wb

0 CakaP2: